Artículo

Estamos trabajando para incorporar este artículo al repositorio
Consulte el artículo en la página del editor
Consulte la política de Acceso Abierto del editor

Abstract:

This paper describes a physics laboratory activity aimed to illustrate Faraday's law in a hands-on fashion. By winding two coils of copper wire on a pen, students can construct a transformer in a short time. The induced emf in the secondary coil is observed as a function of the primary current for different waveforms. I describe how the device is constructed and show the experimental results obtained with the device. © 2005 American Association of Physics Teachers.

Registro:

Documento: Artículo
Título:Hands-on experiments on Faraday's law
Autor:Rodríguez, E.E.
Filiación:Departamento de Física, Facultad de Ciencias Exactas y Naturales, Universidad de Buenos Aires, Ciudad Universitaria, Pabellón I, Buenos Aires, 1428, Argentina
Facultad de Ingeniería y Ciencias Exactas y Naturales, Universidad Favaloro, Av. Belgrano 1723, Buenos Aires, 1093, Argentina
Año:2005
Volumen:43
Número:4
Página de inicio:228
Página de fin:230
DOI: http://dx.doi.org/10.1119/1.1888083
Título revista:Physics Teacher
Título revista abreviado:Phys. Teach.
ISSN:0031921X
Registro:https://bibliotecadigital.exactas.uba.ar/collection/paper/document/paper_0031921X_v43_n4_p228_Rodriguez

Referencias:

  • Sears, F., Zemansky, M., Young, H., (1976), (33), pp. 564-569. , University Physics Addison-Wesley; Blum, R., Roller, D.E., (1982) Physics: Electricity, Magnetism and Light, 2 (36), pp. 1285-1288. , Holden-Day

Citas:

---------- APA ----------
(2005) . Hands-on experiments on Faraday's law. Physics Teacher, 43(4), 228-230.
http://dx.doi.org/10.1119/1.1888083
---------- CHICAGO ----------
Rodríguez, E.E. "Hands-on experiments on Faraday's law" . Physics Teacher 43, no. 4 (2005) : 228-230.
http://dx.doi.org/10.1119/1.1888083
---------- MLA ----------
Rodríguez, E.E. "Hands-on experiments on Faraday's law" . Physics Teacher, vol. 43, no. 4, 2005, pp. 228-230.
http://dx.doi.org/10.1119/1.1888083
---------- VANCOUVER ----------
Rodríguez, E.E. Hands-on experiments on Faraday's law. Phys. Teach. 2005;43(4):228-230.
http://dx.doi.org/10.1119/1.1888083